Pozice dítěte (Balasana)

Jóga poloha pro každého dospělého

žena v jóga pozici dítěte balasana

Obsah

Úvod

Pozice dítěte, známá také jako Balasana, je jednou z nejzklidňujících a nejpřístupnějších jógových pozic. Tato poloha je často používána jako klidová pozice mezi náročnějšími pozicemi a je ideální pro momenty odpočinku a regenerace během jógy.

Výhody jóga pozice dítěte

Balasana je výjimečná pro uvolnění napětí v zádech, šíji a ramenech a je účinná pro uklidnění mysli a snížení stresu a únavy. Tato pozice také podporuje trávení a pomáhá uvolnit napětí v břišní oblasti díky mírnému tlaku, který vytváří sklopení těla.

Jak na balasanu

  1. Začněte na čtyřech v kleku, s koleny pod boky a rukama přímo pod rameny.
  2. Jemně posuňte boky zpět směrem k patám a snižte hruď směrem k zemi, přičemž ruce nechte natažené před sebou.
  3. Dejte čelo na podložku a nechte celé tělo uvolnit.
  4. Držte pozici několik hlubokých dechů a s každým výdechem se snažte uvolnit tělo ještě více.
  5. K vyjítí z pozice, použijte sílu rukou, abyste se zvedli zpět na čtyři.
  6.  

Běžné chyby

Při praktikování pozice dítěte (Balasana) byste měli dbát na to, aby nedošlo k přetěžování kolen. Pokud cítíte nepohodlí v kolenou, můžete pod ně vložit skládaný dečku nebo jinou podložku. Další běžnou chybou je nedostatečné uvolnění v ramenou a krku, což může způsobit napětí místo uvolnění.

Závěr

Pozice dítěte je úžasná pro ty, kteří hledají úlevu od stresu a potřebují moment klidu během své jógy. Tato poloha nejenže pomáhá uvolnit tělo, ale posiluje i emoční rovnováhu a klid mysli. Ať už jste začátečník nebo pokročilý, pozice šťastného dítěte může být klíčovým prvkem vaší praxe.